Ενημέρωση / Δελτία Τύπου / Δ. Κολυνδρίνη  στο Περιφερειακό Συμβούλιο για το σταθμό LNG  στο Βόλο: «Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε αντίθετοι»

Δ. Κολυνδρίνη  στο Περιφερειακό Συμβούλιο για το σταθμό LNG  στο Βόλο: «Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε αντίθετοι»

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022
Δ. Κολυνδρίνη  στο Περιφερειακό Συμβούλιο για το σταθμό LNG  στο Βόλο: «Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε αντίθετοι»


 

«Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε αντίθετοι στη χωροθέτηση σταθμού  LNG  στο Βόλο»  δήλωσε η Αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Σποράδων Δωροθέα Κολυνδρίνη, απαντώντας σε επερώτηση που συζητήθηκε  στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας. «Ευχαριστούμε για την επερώτηση που μας δίνει την ευκαιρία να επαναβεβαιώσουμε την θέση της Περιφερειακής Αρχής  που είναι από την πρώτη στιγμή ξεκάθαρη, σταθερή  και αμετακίνητη. Η φημολογία και τα σχετικά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η εταιρεία φέρεται να εμφάνισε μία άλλη χωροθέτηση του έργου, πλην όμως εκ νέου εντός του Παγασητικού Κόλπου πλησίον του Βόλου, κάτι για το οποίο επίσημα δεν έχουμε κάποια ενημέρωση» σημείωσε η Αντιπεριφερειάρχης.

Ήδη στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της 14ης Απριλίου 2022 συζητήθηκε το εν λόγω θέμα για την πρόθεση της εταιρείας για την ανάπτυξη εγκατάστασης επιχειρηματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου, στο λιμάνι του Βόλου. Κατά τη συζήτηση της η Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων Δωροθέα Κολυνδρίνη τόνισε ότι η επένδυση δεν μπορεί να υλοποιηθεί, καθώς δεν προβλέπεται εντός του λιμανιού –αρμοδιότητας ΤΑΙΠΕΔ- η σχετική χρήση από το υφιστάμενο Master Plan. Συνεπώς είτε πρέπει να τροποποιηθεί το Master Plan είτε να υποβληθεί νέος φάκελος με αλλαγή θέσης. Και οι δύο περιπτώσεις, αν και όταν συμβούν, θα εξεταστούν κατά περίπτωση.   Η φημολογία και τα σχετικά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η εταιρεία φέρεται να εμφάνισε μία άλλη χωροθέτηση του έργου, πλην όμως εκ νέου εντός του Παγασητικού Κόλπου πλησίον του Βόλου, κάτι για το οποίο επίσημα δεν έχουμε κάποια ενημέρωση. Με την ενδεχόμενη ενέργειά της αυτή δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις οικιστικές ζώνες, ούτε τους τουριστικούς και αρχαιολογικούς χώρους, ενεργώντας εντελώς αυθαίρετα και εν είδει ιδιοκτήτη όλης της περιοχής.  

Είναι σαφές ότι η ύπαρξη ενός τέτοιου σταθμού υγροποιημένου αερίου (LNG) σε έναν Κόλπο, ήτοι περίκλειστη θάλασσα και όχι σε ανοικτή όπως της Αλεξανδρούπολης, ενέχει σοβαρές συνέπειες για την περιοχή μας. Η διεθνής πρακτική έχει αποδείξει ότι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη η λειτουργία τέτοιων σταθμών πλησίον οικισμών, σε περίκλειστες θάλασσες. Να επισημάνουμε ότι ο αντίστοιχος σταθμός της Αλεξανδρούπολης πρόκειται να υλοποιηθεί σε απόσταση άνω των 17 χλμ από το λιμάνι της πόλης, σε ανοικτή θάλασσα βάθους 40 μέτρων και περίπου 10 χλμ σε ευθεία γραμμή από την ακτή.     

Αδιαμφισβήτητα ένα τέτοιο έργο τόσο κοντά στην πόλη του Βόλου και τον αστικό ιστό θα ακυρώσει το προφίλ της πόλης, θα υποβαθμίσει τη ζωή των κατοίκων, θα πλήξει τον τουρισμό, την αλιεία και άλλες δραστηριότητες.  

Όλες αυτές τις ενέργειες τις διεκπεραιώνει, καλυπτόμενη δήθεν από τις τυπικές διαδικασίες της ΡΑΕ, της ΔΕΣΦΑ ή άλλοτε του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς να ρωτηθούν και να τοποθετηθούν η τοπική κοινωνία και οι τοπικές αρχές. Η Μαγνησία έχει μέχρι σήμερα συγκεκριμένο σχέδιο ανάπτυξης και χωροταξικό σχεδιασμό επενδύσεων, τα οποία τίθενται σε κίνδυνο με τη δημιουργία πλωτής μονάδας αποθήκευσης/αεριοποίησης LNG στην καρδιά του Νομού.

Πρωτίστως ως κάτοικοι του Βόλου και της Μαγνησίας εν γένει βρισκόμαστε μπροστά σε ενέργειες μία εταιρείας που άνευ στοιχειώδους ενημέρωσης προσπαθεί να επιβάλλει ουσιαστικά ένα έργο στην περιοχή μας με σοβαρούς κινδύνους, πιθανές καταστροφικές συνέπειες, περιβαλλοντικές και βιοτικές τόσο για εμάς όσο και για τις επόμενες γενιές.  

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, για να διατηρηθεί στις πλωτές αποθήκες το φυσικό αέριο σε υγρή μορφή υπό θερμοκρασία - 162 ο C, απαιτείται η χρήση εκατοντάδων τόνων ψυκτικού υλικού, το οποίο σε περίπτωση διαρροής του καταστρέφει ολοσχερώς το θαλάσσιο περιβάλλον με ολέθριες συνέπειες για το υδάτινο (και όχι μόνο) οικοσύστημα ενός κλειστού και αβαθούς κόλπου, όπως ο Παγασητικός. Υφίσταται επίσης ο κίνδυνος πυρκαγιάς ή/και εκρήξεως από διαρροή εντός του σταθμού, με τις συνέπειες ενός τέτοιου ατυχήματος να περιγράφονται ως απολύτως καταστροφικές από ανθρωπιστικής και περιβαλλοντικής άποψης. Δεν είναι άλλωστε λίγα τα σημαντικά περιστατικά εκρήξεων σε ανάλογες μονάδες ανά την υφήλιο τα τελευταία χρόνια.

Παράλληλα, με την συχνή διέλευση τεράστιων φορτηγών πλοίων (LNGcarriers) που τροφοδοτούν την πλωτή αποθήκη υγροποιημένου φυσικού αερίου επιβαρύνεται και αλλοιώνεται η ισορροπία του υδάτινου οικοσυστήματος, ενώ θα επιβαρυνθεί η αλιεία, η ναυσιπλοΐα και οι τουριστικές δραστηριότητες των παρακείμενων περιοχών.

Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε ενάντια στην υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου με τις ως άνω αναφερόμενες προδιαγραφές.  Όπως είναι γνωστό η περιφερειακή αρχή δεν σχετίζεται, σύμφωνα με το νόμο, με τις διαδικασίες που ακολουθεί η ενδιαφερόμενη εταιρεία. Παρόλ’ αυτά η εν λόγω επένδυση αποτελεί ένα θέμα που αφορά τον τόπο και η προάσπιση της ασφάλειας και της δημόσιας υγείας αποτελεί πρωταρχικό σκοπό της περιφερειακής αρχής.

Ως πολιτικό όργανο η Περιφερειακή Αρχή δεν θα επιτρέψει να υλοποιηθεί οτιδήποτε ενδεχομένως βλάψει ή υποβαθμίσει περιβαλλοντικά την περιοχή ή προκαλέσει κίνδυνο στους κατοίκους της, υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής τους.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Αναζήτηση σε Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου, Διακηρύξεις-Προκηρύξεις, Γεωργικά Θέματα, Εξυπηρέτηση Πολιτών, Έργα